• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Varning!! Förskottslön tar numera UC!

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag använder dem flitigt, säg 7-8 grr/per år. De har ALDRIG tagit UC på mig eller någon annan jag känner. Jag har inte heller varit sen med betalningen. Det är ju autogiro, dvs DU skall ha täckning på kontot den dag du själv bestämt!

De är inte omöjliga. Har varit med om att jag lagt alla mina betalninga från samma konto vid en viss månad och konstaterade att jag inte skulle ha täckning. Kontaktade dem och de flyttade dragningen till dagen efter. Sökte om på nytt och de tog inte UC då heller.

Har du varit sen till dem så är chansen stor att de nekar dig framöver.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag använder dem flitigt, säg 7-8 grr/per år. De har ALDRIG tagit UC på mig eller någon annan jag känner. Jag har inte heller varit sen med betalningen. Det är ju autogiro, dvs DU skall ha täckning på kontot den dag du själv bestämt!

De är inte omöjliga. Har varit med om att jag lagt alla mina betalninga från samma konto vid en viss månad och konstaterade att jag inte skulle ha täckning. Kontaktade dem och de flyttade dragningen till dagen efter. Sökte om på nytt och de tog inte UC då heller.

Har du varit sen till dem så är chansen stor att de nekar dig framöver.

Jag har varit sen, kom t.o.m. till inkasso. Betalade då direkt. Försökte sen låna igen. Fick vänta 3 månader.De har aldrig tagit UC på mig.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Måste jag lägga upp bildjävlen igen?
 

Nisse

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
30 Juni 2011
Meddelanden
316
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Måste jag lägga upp bildjävlen igen?

Nej, har redan sett den, jag sällar mig dock till skaran som använder förskottslön flitigt utan fått nån UC. Har du mailat o frågat dem vad de pysslar med? Vore intressant o höra

Nisse
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Nej jag tror inte att vi är efterblivna
Vi skriver bara våra erfarenheter
Är det något problem med det?
Ingen av oss andra har fått UC och jag tycker verkligen du ska gå till botten med detta
Det du kan göra är att ta kontakt med dom igen och be dom ta bort den Uc förfrågan
Jag använder Förskottslön ofta och senast den 25; jan och jag har ingen Uc på mig och jag ställde även frågan till Förskottslön och de svarade NEJ vi använder inte UC
Ta och lugna ner och lite det är väl inte vårt fel att dom tagit UC på dig
Gå till botten med det och strid för din förfrågan
Men kasta inte skit på oss andra som kommer med förklaringar,tips och råd.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Nej jag tror inte att vi är efterblivna
Vi skriver bara våra erfarenheter
Är det något problem med det?
Ingen av oss andra har fått UC och jag tycker verkligen du ska gå till botten med detta
Det du kan göra är att ta kontakt med dom igen och be dom ta bort den Uc förfrågan
Jag använder Förskottslön ofta och senast den 25; jan och jag har ingen Uc på mig och jag ställde även frågan till Förskottslön och de svarade NEJ vi använder inte UC
Ta och lugna ner och lite det är väl inte vårt fel att dom tagit UC på dig
Gå till botten med det och strid för din förfrågan
Men kasta inte skit på oss andra som kommer med förklaringar,tips och råd.

+1 Ingen här som misstror dig Terry,och jag tror alla tycker det vore intressant om du orkar bottnar varför frågan togs.
 

Snorpan

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
25 Juni 2012
Meddelanden
39
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Hej! Använder förskottslön kontinuerligt och de har aldrig tagit UC på mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp